Van een meningsverschil naar een conflict!
‘Miscommunicatie’ vroegtijdig aanpakken!
Van een meningsverschil naar onenigheid, ruzie en tot slot naar strijd Vaak wordt er vanuit gegaan dat de ander je wel begrijpt, maar heel vaak is dat niet zo you can check here. Het valt soms niet mee om een goede wijze van communiceren met elkaar te vinden. Onbegrip en kleine irritaties worden groter en kunnen uiteindelijk oplopen tot een conflict. Binnen veel (werk)relaties wordt met een mediator aandacht besteed aan de kwaliteit van de samenwerking en de wijze van communiceren met elkaar. Als we eenmaal in conflict zijn met een ander, dan voelt dat niet prettig, of zelfs heel naar. Naast “Mis” communicatie kunnen de volgende oorzaken ook tot een arbeidsconflict leiden; arbeids: – verhoudingen, -omstandigheden, -inhoud of -voorwaarden. Vermijd conflicten niet, maar pak ze met beide handen aan! Waar mensen samenleven ontstaan meningsverschillen die kunnen leiden tot conflictsituaties. Denk hierbij aan een echtscheiding, een erfenis verdeling, een arbeidsgeschil of een bedrijfsovername. |
|||
|