Van een meningsverschil naar een conflict!

‘Miscommunicatie’ vroegtijdig aanpakken! 

Van een meningsverschil naar onenigheid, ruzie en tot slot naar strijd

Vaak wordt er vanuit gegaan dat de ander je wel begrijpt, maar heel vaak is dat niet zo you can check here. Het valt soms niet mee om een goede wijze van communiceren met elkaar te vinden. Onbegrip en kleine irritaties worden groter en kunnen uiteindelijk oplopen tot een conflict. Binnen veel (werk)relaties wordt met een mediator aandacht besteed aan de kwaliteit van de samenwerking en de wijze van communiceren met elkaar. Als we eenmaal in conflict zijn met een ander, dan voelt dat niet prettig, of zelfs heel naar. Naast “Mis” communicatie kunnen de volgende oorzaken ook tot een arbeidsconflict leiden; arbeids: – verhoudingen, -omstandigheden, -inhoud of -voorwaarden.

Vermijd conflicten niet, maar pak ze met beide handen aan!

Waar mensen samenleven ontstaan meningsverschillen die kunnen leiden tot conflictsituaties. Denk hierbij aan een echtscheiding, een erfenis verdeling, een arbeidsgeschil of een bedrijfsovername.

 Business Mediation 
Business Mediation wordt gebruikt voor het oplossen van zakelijke geschillen; tussen collega’s onderling, werkgever versus werknemer, binnen het managementkader of tussen bedrijven onderling. Zakelijk wordt er steeds vaker beroep gedaan op Business Mediation. Dat is niet verwonderlijk, de kosten zijn laag en er wordt een goed resultaat behaald; gemiddeld resulteert 85% in een vaststellingsovereenkomst. Business Mediation kan onder andere worden ingezet bij de volgende conflicten:

  • Conflict medewerker en leidinggevende
  • Collegiaal conflict
  • Exit Mediation (ontslag)
  • Verstoorde klant-leverancier verhouding
  • Bedrijfsovername of fusie

Een mediator kan in een vroeg stadium de arbeidsrelatie herstellen. Verbetering van de communicatie is in veel gevallen een goede eerste stap om veel oud zeer op te lossen.

Laat een reactie achter





%d bloggers liken dit: